Svenska kraftnät söker en Systemspecialist för affärssystem

Senaste ansökningsdag:

IT-avdelningens kompetens är avgörande för att möjliggöra utbyggnaden av Sveriges stamnät. Vi bygger ut stamnätet för att möta framtidens energibehov och utvecklar vårt samarbete med övriga Europa. Vill du arbeta i en utvecklande miljö där du blir en viktig länk i en samhällsviktig verksamhet?

Svenska kraftnät söker nu dig som vill arbeta med ett nytt modernt system för vår Anläggningsverksamhet. Du kommer att jobba agilt med den senaste teknologin inom förvaltning för utveckling, test och konfigurationsstyrning.

 

Dina arbetsuppgifter

I rollen som Systemspecialist kommer du främst att ansvara för att applikationen uppfyller krav från verksamheten avseende t.ex. tillgänglighet och vidareutveckling. Du kommer att arbeta med utveckling och anpassning av rutiner och arbetssätt för detta. Rollen innebär också att du är systemspecialist till verksamheten vid krav- och lösningsorienterade frågor och du utvecklar funktionalitet i systemet baserat på inkomna krav. Felsöka, åtgärda och dokumentera systemtekniska incidenter och problem ansvarar du också för.

Du arbetar tillsammans med Systemansvarig-IT i att ta fram och upprätthålla förvaltningsdokumentation för systemet, så som t.ex. SLA och systemsäkerhetsplan.

 

Din bakgrund

Du ska ha examen inom systemvetenskap/data eller motsvarande kompetens förvärvad på annat sätt. Du har erfarenhet av SQL och god programmeringsvana. Vidare har du erfarenhet av kravhantering och test samt systemförvaltning. 

Vi ser även gärna att du har erfarenhet av:

IFS Applications 8 och/eller 9

Oracle SQL och PL/SQL-programmering

ITIL och PM3

 

Dina personliga egenskaper

Du kommer att tillhöra enheten Applikationsförvaltning och vårt övergripande ansvar är att förvalta, drifta och vidareutveckla applikationer hos Svenska kraftnät. Du kommer att ingå i en grupp med 18 engagerade kollegor som drivs av utveckling och tar stort ansvar för sitt uppdrag. Vi behöver nu förstärka gruppen med en systemspecialist.

Du arbetar strukturerat, tar gärna initiativ, löser problem och dokumenterar vad du gör löpande. Du samarbetar prestigelöst med kollegor och leverantörer och du klarar av att behålla fokus under tidspress eftersom arbetet innebär leverans av ny funktionalitet till verksamheten. Att behålla motivationen även vid motgångar och avsluta det du påbörjar är något du ser som en självklarhet.

Det är viktigt att du har lätt för att skapa nya relationer då denna roll innebär många kontaktytor i organisationen.

Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper.

Du behöver behärska svenska flytande i tal och skrift och ha mycket goda kunskaper i engelska i tal och skrift.

Vi strävar efter en kreativ blandning av medarbetare på Svenska kraftnät. Vi arbetar med kompetensbaserad rekrytering vars syfte är att se till varje persons kompetens och därmed främja mångfald och motverka diskriminering.

Eftersom vi arbetar med viktig infrastruktur i samhället så är våra tjänster säkerhetsklassade och svenskt medborgarskap är därför ett krav.

Tjänsten är en tillsvidaranställning på heltid och är placerad på vårt huvudkontor i Sundbyberg.

Vill du veta mer, kontakta gärna rekryterande chef Marie Edström, tel: 010-467 8274, HR-specialist Sofie Westerberg, tel: 010-475 8615. Fackliga representanter är Erik Böhlmark, SACO, tel: 010-475 8614 och Stefan Ekberg, ST, tel: 010-475 8291. Du når oss också via e-post: fornamn.efternamn@svk.se.

Välkommen med din ansökan senast den 27 februari 2017.

Vi behandlar ansökningar löpande så vi välkomnar din ansökan så snart som möjligt.