Cookies

Svenska kraftnät uses cookies to improve and personalize your visit to our website. By using this site you accept the use of these cookies. Learn more about cookies and how to disable them.

Skip to main content

Svenska kraftnät söker samordnare inom fastighetsadministration (visstid)

Last day to apply:

Vill du arbeta i en föränderlig och utvecklande miljö där du bidrar med din kompetens och blir en viktig länk i det samhällsviktiga arbetet för att hela Sverige lyser? Svenska kraftnät söker nu en samordnare som ska jobba med avtalshantering, utanordningar, utskick till fastighetsägare samt stöd till enheten inom administrativa frågor.

Tjänsten är en visstidsanställning t.o.m. 31 december 2021.

Om tjänsten

I rollen som samordnare kommer du att administrativt stötta enheten Markåtkomst.  

Enheten ansvarar för markåtkomst, skadereglering och fastighetsfrågor gällande nybyggnation av kraftledningar. Enheten fastställer ersättningar och ansvarar för; värdering av intrång, ansökningar inom det fastighetsrättsliga området, dokumentation rörande överenskommelser inom markåtkomstområdet.

Tjänsten är placerad på vårt huvudkontor i Sundbyberg.

Dina arbetsuppgifter

I rollen som samordnare kommer du främst att ansvara för att utanordningar, hantering av avtal (registrering, utskick etc.) samt liknande administration som hanteras på enheten.

Din bakgrund

För att lyckas i rollen ser vi att du har minst fyra års erfarenhet av administrativt arbete. Du har också erfarenhet av dokumentationshanteringssystem som t.ex. Alfresco, Sharepoint eller liknande. Du är flytande i svenska i både tal och skrift.

Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet av administrativt arbete inom offentlig sektor eller inom fastighetsförvaltning.

Dina personliga egenskaper

Du har en god samarbetsförmåga och har intresse och vilja att hjälpa andra. Du är utåtriktad och tydlig i din kommunikation.

Vidare är du självgående och van att ta eget ansvar för dina arbetsuppgifter som du strukturerar upp och levererar enligt överenskommelser. Förändringar ser du som möjligheter och du har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Vill du veta mer?

Kontakta gärna rekryterande chef Carl Johan Åkerberg, tel. nr. 010-475 84 26 alternativt rekryterare Sofia Enoksson, tel. nr. 010-475 97 73. Fackliga representanter är Erik Böhlmark, SACO, tel. 010-475 86 14 och Stefan Ekberg, ST, tel. 010-475 82 91. Du når oss också via e-post: fornamn.efternamn@svk.se.

Sista ansökningsdag

Välkommen med din ansökan senast den 14 mars 2021.

 

Vårt erbjudande till dig

På Svenska kraftnät händer det mycket - vi är en organisation i förändring. Enligt Nyckeltalsinstitutets mätning Arbetsgivarindex är Svenska kraftnät elbranschens bästa arbetsgivare och arbetar utifrån ett personligt ledarskap. Du erbjuds god möjlighet till balans mellan arbete och privatliv, goda förmåner och mycket mer.

Som medarbetare hos oss blir du en del i en samhällsviktig organisation där vi värdesätter och strävar efter hög kollektiv intelligens. Det är med samarbete och effektivitet som vi ska uppnå vår vision "Säker elförsörjning för en hållbar samhällsutveckling". Svenska kraftnät arbetar för att främja mångfald och motverka diskriminering och ser gärna sökanden med olika bakgrund och erfarenheter till våra rekryteringar.

Då vi arbetar med samhällsviktig verksamhet är anställningen säkerhetsklassad och svenskt medborgarskap krävs. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras.