Hoppa till huvudinnehåll
Sök

Inköpare inom entreprenaduppha­ndlingar

Senaste ansökningsdag:

Vill du också arbeta i en utvecklande miljö där du blir en viktig länk i en samhällsviktig verksamhet? Gillar du att göra affärer i en teknikintensiv organisation? Svenska kraftnät är inne i en expansiv fas präglad av stora investeringar med syfte att bygga ut och förnya Sveriges stamnät för el.

Vi söker nu en strategisk inköpare med stort intresse för entreprenadupphandlingar till vår inköpsenhet. Enheten består idag av ett tjugotal medarbetare och arbetar med såväl nybyggnation som förvaltning och underhåll av befintliga anläggningar.

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid och är placerad vårt huvudkontor i Sundbyberg.

Dina arbetsuppgifter
Som strategisk inköpare kommer du att utarbeta affärsformer, förfrågningsunderlag och avtal, utvärdera anbud, förhandla med leverantörer samt arbeta löpande med leverantörsutveckling. Du kommer driva komplexa upphandlingar tvärfunktionellt och ha många interna och externa kontaktytor. Arbetet utförs i nära samarbete med tekniker och projektledare inom Svenska kraftnäts nätutbyggnadsorganisation, övriga medarbetare på inköpsenheten samt leverantörsmarknaden. Upphandlingar på Svenska kraftnät genomförs enligt LUF, Lagen om offentlig upphandling inom försörjningssektorerna.

Din bakgrund
Du ska ha examen som civilingenjör, civilekonom, jurist eller motsvarande kompetens förvärvad på annat sätt. Du har minst tre års affärserfarenhet från inköp, försäljning, produktledning, projektledning eller liknande, gärna inom ramen för offentlig upphandling. Vi värdesätter även erfarenhet av entreprenader eller elkraftbranschen. Du talar samt förstår svenska och engelska i tal och skrift.

Dina personliga egenskaper
För att trivas i rollen har du sinne för affärer och är teknikintresserad. Du har god förmåga att kommunicera och bygga relationer både internt och externt. Dessutom har du starkt eget driv och god förmåga att leverera lösningar på tid och med hög kvalitet.

Svenska kraftnät och inköpsverksamheten arbetar kontinuerligt med utveckling och förbättring, varför vi gärna ser att du drivs av utveckling och eget initiativtagande för att nå uppsatta mål. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Vill du veta mer, kontakta gärna rekryterande chef Lars Nordén, tel. nr. 010-475 88 23 alternativt HR-partner Johanna Engdahl, tel. nr. 010-475 83 55. Fackliga representanter är Erik Böhlmark, SACO, tel. 010-475 86 14 och Stefan Ekberg, ST, tel. 010-475 82 91. Du når oss också via e-post: fornamn.efternamn@svk.se.

Välkommen med din ansökan senast den 28 april 2019. Vi behandlar ansökningar löpande så vi välkomnar din ansökan så snart som möjligt.

Vårt erbjudande till dig
På Svenska kraftnät händer det mycket - vi är en organisation i förändring. Vi har som mål att bli branschens attraktivaste arbetsgivare. För att nå vårt mål arbetar vi alla utifrån ett personligt ledarskap. Du erbjuds god möjlighet till balans mellan arbete och privatliv, goda förmåner och mycket mer. Som medarbetare hos oss blir du en del i en samhällskritisk organisation där vi värdesätter och strävar efter hög kollektiv intelligens. Det är med samarbete och effektivitet som vi ska uppnå vår vision om att bli ledande för en säker och hållbar elförsörjning.

Svenska kraftnät arbetar för att främja mångfald och motverka diskriminering och ser gärna sökanden med olika bakgrund och erfarenheter till våra rekryteringar. Då vi arbetar med samhällsviktig verksamhet är anställningen säkerhetsklassad och svenskt medborgarskap krävs. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras.