Hoppa till huvudinnehåll
Sök

Svenska kraftnät söker en kvalificerad redovisnin­gsekonom

Senaste ansökningsdag:

Vill du också arbeta i en utvecklande miljö där du blir en viktig länk i en samhällsviktig verksamhet? Att bli en nyckelspelare i arbetet med den legala redovisningen? Svenska kraftnät genomgår en förändringsresa med många nya möjligheter och spännande utmaningar för att nå visionen om att bli ledande för en hållbar elförsörjning.

Vi söker nu en kvalificerad redovisningsekonom till redovisningsenheten. I enhetens uppdrag ingår bland annat att ansvara för de ekonomiadministrativa processerna, löpande redovisning och bokslut, att upprätta delårsrapporter och årsredovisning samt intern kontroll i enhetens ekonomiadministrativa processer. I takt med att verksamheten växer är vi i behov av att stärka upp med ytterligare en medarbetare.

Tjänsten är placerad på Finansavdelningen på vårt huvudkontor i Sundbyberg.

Dina arbetsuppgifter
I rollen som senior redovisningsekonom kommer du att delta i bokslutsarbete och framtagande av delårsrapporter och årsredovisning. Du kommer stötta verksamheten i redovisningsfrågor och utreda och dokumentera tillämpning av redovisningsprinciper. I rollen ingår även analys- och utredningsarbete. Då vi har ett stort fokus på effektivisering kommer du delta i arbetet med att effektivisera befintliga processer och rutiner. Du kommer även planera och genomföra interna ekonomutbildningar.

Din bakgrund
Du ska ha akademisk utbildning inom ekonomi eller motsvarande kompetens förvärvat på annat sätt. Vidare har du:
> minst 5 års erfarenhet av kvalificerat ekonomiarbete
> goda kunskaper i Officepaketet, särskilt i excel och word
> goda kunskaper i svenska, både tal och skrift.

Vi ser gärna att du har:
> erfarenhet av koncernredovisning
> erfarenhet av anläggnings- och lagerredovisning
> vana av att arbeta i Unit4 Business World (UBW)

Dina personliga egenskaper
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. För att trivas i rollen är du analytisk med god problemlösningsförmåga. Du ser helheten och tar hänsyn till det större perspektivet. Är noggrann, kvalitetsmedveten och driver självständigt mot mål och resultat. Eftersom tjänsten innebär många kontaktytor i organisationen ser vi vidare att du samarbetar bra med andra och bygger relationer. Du har även god kommunikativ förmåga.

Vill du veta mer, kontakta gärna rekryterande chef Karin Rådström, tel. nr. 010-475 84 37 alternativt HR-partner Kristin Svanberg tel. nr 010-475 82 58. Fackliga representanter är Erik Böhlmark, SACO, tel. 010-475 86 14 och Stefan Ekberg, ST, tel. 010-475 82 91. Du når oss också via e-post: fornamn.efternamn@svk.se.

Välkommen med din ansökan senast den 1 mars 2020. Vi behandlar ansökningar löpande så vi välkomnar din ansökan så snart som möjligt.

Vårt erbjudande till dig
På Svenska kraftnät händer det mycket - vi är en organisation i förändring. Vi har som mål att bli branschens attraktivaste arbetsgivare. För att nå vårt mål arbetar vi alla utifrån ett personligt ledarskap. Du erbjuds god möjlighet till balans mellan arbete och privatliv, goda förmåner och mycket mer. Som medarbetare hos oss blir du en del i en samhällskritisk organisation där vi värdesätter och strävar efter hög kollektiv intelligens. Det är med samarbete och effektivitet som vi ska uppnå vår vision om att bli ledande för en säker och hållbar elförsörjning.

Svenska kraftnät arbetar för att främja mångfald och motverka diskriminering och ser gärna sökanden med olika bakgrund och erfarenheter till våra rekryteringar. Då vi arbetar med samhällsviktig verksamhet är anställningen säkerhetsklassad och svenskt medborgarskap krävs. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras.