Svenska kraftnät söker en registrator/arkiva­ssistent

Senaste ansökningsdag:

Vill du arbeta i en utvecklande miljö där du blir en viktig länk i en samhällsviktig verksamhet? Vi söker en registrator/arkivassistent som ska stödja vår expansiva verksamhet.

Tjänsten är placerad på den nya enheten Juridik, där bl.a. verkets arkivarie och jurister är placerade och du kommer att arbeta på vårt huvudkontor i Sundbyberg.


Dina arbetsuppgifter

I din roll kommer du att ha två funktioner och dessa är registrator och arkivassistent. Du kommer att ingå i en grupp på fyra registratorer som leds av en teamledande registrator. Den arkivarie som du kommer att vara behjälplig som arkivassistent är placerad på samma enhet.  Förutom vanligt förekommande uppgifter i en registratur och ett arkiv innebär tjänsten även att tillsammans med teamet bidra i kvalitets- och utvecklingsarbetet samt ge support internt i informationshanteringsfrågor. Du kommer att:

• Registrera inkommande och utgående handlingar.
• Fördela ärenden som kommer in via post och e-post.
• Arkivera, förteckna och återsöka handlingar i arkivet.
• Övrigt vanligt förekommande arbete i en registratur och ett arkiv.

Svenska kraftnät är en organisation i förändring och behöver därför ständigt se över och förbättra informationshanteringen. I detta arbete ser vi att du kommer att ha en viktig roll.

Din bakgrund
Du har arkivarieutbildning, registratorsutbildning eller motsvarande, alternativt gymnasieutbildning och erfarenhet av arbete med registratur och/eller arkiv.
Vi ser även gärna att du:

> har erfarenhet av ärendehanteringssystem
> har erfarenhet av arbete inom offentlig verksamhet
> har erfarenhet av att hålla utbildningar


Dina personliga egenskaper

Du är en utpräglad lagspelare eftersom du kommer att samarbeta med andra och ingå i ett team. I denna tjänst behöver du också vara serviceinriktad och lösningsorienterad för att trivas i och hantera det dagliga arbetet med att stödja verksamheten. Du arbetar på ett strukturerat sätt för att kunna leverera resultat med god kvalitet. Utöver det är du kommunikativ och pedagogisk för att kunna förmedla ditt arbete och din kunskap till övriga på enheten och myndigheten.


Svenska kraftnät arbetar med kompetensbaserad rekrytering vars syfte är att se till varje persons kompetens och därmed främja mångfald och motverka diskriminering. Eftersom vi arbetar med viktig infrastruktur i samhället så är våra tjänster säkerhetsklassade och svenskt medborgarskap är därför ett krav.

Vill du veta mer, kontakta gärna ansvarig rekryteringskonsult Julia von Weber, tel. nr. 070-364 54 04 eller julia.vonweber@hrmab.se (HRM Affärsutveckling). Fackliga representanter är Maria Bergqvist, SACO, tel. 010-475 82 90 och Stefan Ekberg, ST, tel. 010-475 82 91. Du når oss också via e-post: fornamn.efternamn@svk.se.

Välkommen med din ansökan senast den 9 september 2018. Vi behandlar ansökningar löpande så vi välkomnar din ansökan så snart som möjligt.