Hoppa till huvudinnehåll
Sök

Vill du vara med och utveckla Svenska kraftnäts kontinuitetsha­ntering?

Senaste ansökningsdag:

Svenska kraftnät söker nu dig som vill bidra till vårt arbete inom kontinuitetshantering!

Du kommer att arbeta på enheten Elberedskap. Enhetens övergripande ansvarsområden är Svenska kraftnäts uppgifter inom elberedskap, kontinuitetshantering, krisberedskap, civilt försvar och dammsäkerhet. Enheten leder elförsörjningens arbete med att motstå och hantera svåra påfrestningar.

Tjänsten är placerad på Svenska kraftnäts huvudkontor i Sundbyberg. Resor i tjänsten förekommer.

Dina arbetsuppgifter
I rollen som specialist inom kontinuitetshantering kommer du ansvara för att leda framtagandet, förvaltningen och utvecklingen av ett ledningssystem för kontinuitetshantering inom Svenska kraftnät. Du kommer vidare att driva på och stötta vid framtagandet av kontinuitetsplaner inom olika delar av Svenska kraftnäts kritiska verksamheter. Att stötta verksamheten med kompetens och utbilda medarbetare i kontinuitetshantering är också en viktig del av arbetet. Utöver det så är du också rådgivare i kontinuitetsfrågor internt och externt samt bidrar till omvärldsbevakning inom området. Du förväntas representera Svenska kraftnät i olika typer av nätverk för samverkan inom kontinuitetsområdet.

Din bakgrund
Du ska ha akademisk examen inom relevant område eller motsvarande kompetens förvärvad på annat sätt.

Vidare har du minst tre års erfarenhet av att arbeta inom kontinuitetsområdet. Vi ser även att du har dokumenterad erfarenhet av att skriva rapporter samt god förmåga att framföra presentationer.

Vi ser gärna att du har erfarenhet av ledningssystem och arbete med standarder. Har du erfarenhet av krishanteringsarbete är det en fördel, vilket även erfarenhet av kurs- och utbildningsverksamhet (utveckla och genomföra kurser, seminarier etc) är. Då resor förekommer i tjänsten är körkort önskvärt.

Dina personliga egenskaper
I den här rekryteringen lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper. För att vara framgångsrik i rollen krävs att du är en person med god samarbetsförmåga och helhetssyn då tjänsten innebär att bygga nätverk och arbeta över organisatoriska gränser. Du är strukturerad i ditt arbetssätt och har gott omdöme. Du kommunicerar väl i tal och skrift på svenska och behärskar även engelska.

Vill du veta mer, kontakta gärna rekryterande chef Joakim Evertson, tel. nr. 010-475 87 98 alternativt rekryteringsspecialist Josefina Blomquist, tel. nr. 010-475 88 17. Fackliga representanter är Erik Böhlmark, SACO, tel. 010-475 86 14 och Stefan Ekberg, ST, tel. 010-475 82 91. Du når oss också via e-post: fornamn.efternamn@svk.se.

Välkommen med din ansökan senast den 8 september 2019. Vi behandlar ansökningar löpande så vi välkomnar din ansökan så snart som möjligt.

Vårt erbjudande till dig
På Svenska kraftnät händer det mycket - vi är en organisation i förändring. Vi har som mål att bli branschens attraktivaste arbetsgivare. För att nå vårt mål arbetar vi alla utifrån ett personligt ledarskap. Du erbjuds god möjlighet till balans mellan arbete och privatliv, goda förmåner och mycket mer. Som medarbetare hos oss blir du en del i en samhällskritisk organisation där vi värdesätter och strävar efter hög kollektiv intelligens. Det är med samarbete och effektivitet som vi ska uppnå vår vision om att bli ledande för en säker och hållbar elförsörjning.

Svenska kraftnät arbetar för att främja mångfald och motverka diskriminering och ser gärna sökanden med olika bakgrund och erfarenheter till våra rekryteringar. Då vi arbetar med samhällsviktig verksamhet är anställningen säkerhetsklassad och svenskt medborgarskap krävs. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning.